אתר אינטרנט מצליח לעסק

כיצד לבנות אתר אינטרנט מצליח

     


כיצד לבנות אתר אינטרנט מצליח - 6 שלבים עיקריים

לכל אתר, בין אם הוא מציג מידע, מציע שירותים או מוכר מוצרים ישנה מטרה עיקרית.
אתר מצליח מגדיר את מטרתו עוד בשלבי האפיון ונצמד אליה לאורך כל הדרך.

בכתבה זו, נתמקד בשלבי אפיון האתר, מטרתו העיקרית, הגדרת קהלי יעד והערכים המיוחדים
שהאתר אמור להביא איתו.

מטרת האתר וקהל היעד

זהו השלב הראשון אך החשוב ביותר בכל פרויקט חדש.
לפני שניגשים לביצוע חשוב להקדיש את מלוא תשומת הלב והמחשבה להגדרת המטרה העיקרית באופן ברור וממוקד.
במילים פשוטות יותר, אליכם לחשוב לשם מה יוקם האתר, לאיזה קהל יעד תפנו ומה תציעו לאותם המבקרים.

תכנון הצד העסקי והשיווקי זהו שלב המפתח להצלחת הפרויקט כולו.
מי זקוק לשירות / מוצר / מידע שאתם מציעים? מיהו הלקוח הפוטנציאלי?
חשבתם לגבות תשלום תמורת תכנים - למה שישלמו לכם אם ישנם אתרים מצליחים ברשת שנותנים את אותו השירות בחינם?
מה היתרונות היחסיים שלכם לעומת המתחרים?
האם השירות שלכם טוב יותר? מחירים נמוכים יותר?
אלו שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שניגשים לביצוע. במילים פשוטות יותר, אם אין לכם תוכנית עסקית טובה
אל תנסו להעתיק את גוגל : -)

תכנון מבנה האתר

יש לתכנן היטב את עמוד הבית של האתר כך שיעביר את המסר המרכזי לגולש מיד עם כניסתו לאתר.
יש לכם כ-5 שניות לתת לגולש להבין באופן חד משמעי לאן הוא נכנס, במה האתר עוסק ואילו שירותים / מוצרים / מידע ניתן למצוא באתר.
ניתן להשיג את התוצאה הרצויה ע"י כותרת ברורה, סלוגן בעל משמעות (ולא משהו שרק אתם מבינים את המסר הנסתר שעומד מאחוריו),
בר ניווט מחולק לפי נושאים בצורה ברורה ונוחה למשתמש.
בשלב הבא תוכלו לתכנן את עמודי האתר בצורה יעילה שתתרום להשגת המטרה.
בהצגת מידע חשוב שהכותרות יהיו ברורות וממוקמות היטב כדי לאפשר לגולש ניווט קל ומהיר בין התכנים.
כמו כן תדאגו לקישורים פנימיים בין תכני האתר, כך שהגולש יוכל להגיע לדברים החשובים ממספר מקומות באתר ויוכל לעבור לעמודים
הבאים ולחזור לקודמים בצורה נוחה ואינטואיטיבית.

עיצוב האתר - אל תהפכו את האמצעי למטרה

עיצוב האתר הינו חלק חשוב בתהליך הקמת הפרויקט אך יש לזכור כי הינו אמצעי בלבד להשגת המטרה העיקרית של האתר.
חשוב שיבוצע ע"י בעל מקצוע טוב מתחום האינטרנט, יעמוד בסטנדרטים המקובלים וישאיר רושם מכובד ומקצועי על הגולשים
יחד עם זאת זה לא אמור להיות יצירת פיקאסו. זהו מרכיב חשוב אך הוא לבדו לא יוביל להצלחת הפרויקט. אל תשקיעו בעיצוב
האתר את מלוא המרץ וההשקעה - זה לא ישתלם לכם.
עיצוב גראפי מרשים לעיני המתבונן הלא מקצועי עלול לפגוע במטרתו של האתר בכך שלא יהיה נגיש, מסודר ונוח לגולש,
בחלקים מסוימים לא יתאפשר ניהול תוכן עצמאי ולא יהיה נגיש למנועי חיפוש.

כתיבה, ניהול ועדכון תכנים

אל תמעיטו בחשיבות התכנים של האתר.
הצגת תכנים ייחודיים, מעניינים ומתחדשים בשילוב תוכנית עסקית נכונה והרי לכם מתכון לאתר אינטרנט מצליח.
תוכן איכותי יביא תנועה של גולשים ויתרום רבות לקידום האתר במנועי חיפוש.
אם אין לכם את הזמן הדרוש או שאינכם מיומנים בכתיבת תכנים מקצועיים תשקיעו בבעלי מקצוע מתאימים - זוהי השקעה משתלמת.
אם החלטתם שיש לכם את הזמן, הרצון והיכולת לכתוב ולהזין תכנים לאתר באופן עצמאי
זה בהחלט אפשרי. תחליטו על מה אתם רוצים לכתוב ופשוט תכתבו, בצורה פשוטה וידידותית, מסקרנת ומעניינת. אני בטוחה שתצליחו.
מומלץ להעביר את התכנים לפני פרסום באתר לכמה אנשים קרובים לקבלת חוות דעת, שיפורים והצעות.
חשוב מאוד להקפיד על אופן הזנת התכנים לאתר: חלוקה נכונה לקטגוריות ותת נושאים, בחירת צבעים, גודל פונט וכו'...
הזנת תכנים לא נכונה ולא מקצועית יכולה לעיתים לשנות ואף להרוס לגמרי את עיצוב האתר.

איסוף מידע

כחלק מניהול תכנים של האתר שהנכם מציעים לגולשים חשוב גם לאסוף מידע אודות הגולשים. ניתן לעשות זאת ע"י כמה פעולות פשוטות ויעילות.
תציגו באתרכם, במקום נגיש טופס למילוי פרטים ע"י הגולשים.
אם אין בכך צורך מיוחד אל תעייפו את הגולש עם טפסים ארוכים ומייגעים - הוא פשוט יתייאש באמצע ולא ימלא את הפרטים בכלל.
טופס צור קשר מסודר עם מעט שדות רלוונטיים, כגון סיבת הפנייה, שם ופרטי ההתקשרות של הלקוח יהיה יעיל, נוח וישמש את המטרה.
כמו כן טופס מסוג זה יכול לשמש כערוץ תקשורתי נוסף עם לקוחות קיימים בנושאים שונים.
קיימות גם דרכים נוספות לאיסוף מידע על הגולשים כגון הרשמה לצורך קבלת דיוור ישיר או כניסה למדורי מידע מקצועיים,
השתתפות בסקרים, תחרויות און ליין ועוד..

קידום ושיווק האתר

אז אחרי שיש לכם אתר, מגיעים לשאלת השאלות: איך לגרום לגולשים להיכנס לאתר וחשוב מכך - איך לגרום להם להישאר שם
ולבצע פעולות שאנחנו רוצים.

ישנן דרכים רבות לקידום האתר באינטרנט ואני אפרט את העיקריים שבינהם:

  • שירותי אופטימיזציה (SEO) למנועי חיפוש - השקעה משתלמת לטווח ארוך. עלויות של אלפי שקלים בחודש
    (תלוי מאוד באופי האתר). שירות מסוג זה לוקחים לפחות לחצי שנה, בד"כ שנה ומעלה.
  • פרסום במנועי חיפוש באמצעות קניית לינקים, באנרים וכו'. נותן תוצאות מיידיות, דורש השקעה כספית גבוהה יחסית. אפקטיבי
    כל עוד ממשיכים לשלם....
  • משרדי פרסום וכל המשתמע מכך ...
  • שיטות פשוטות ואפקטיביות לשיווק ממוקד ברשת במינימום הוצאות. אלו שיטות שתמיד עבדו ויעבדו והן מתאימות
    לכל סוגי העסקים. אנחנו מלמדים את לקוחותינו איך לעשות זאת במסגרת השירות של הקמת אתר אינטרנט.


חשבת להקים אתר לעסק שלך?
אנחנו ב- בלו בניית אתרים נעזור לך לבחור במסלול שיתאים בדיוק לצרכים שלך ולתקציבך