בלו בניית אתרים - קידום אתרים – מה מותר ומה אסור

קידום אתרים – מה מותר ומה אסור

     
קידום אתרים – מה מותר ומה אסור

אם החלטתם לבצע קידום אתרים באופן עצמאי או אם אתם בתחילת דרככם בעולם הגדול הזה, אתם בוודאי יודעים שמנועי החיפוש
(או גוגל, ליתר דיוק), עוקבים אחרי כל אתר שעולה לרשת, סורקים אותו באמצעות רובוטים ועכבישים משוכללים וגוזרים את דינו באשר למיקומו
ברשימת התוצאות שיוצגו לגולשים. אם אתם רוצים שהאתר שלכם או האתר שאתם מקדמים יופיע במקומות ריאליים ברשימת התוצאות ויהיה נגיש
ליותר גולשים, חשוב שתשננו את הכללים הכתובים והלא כתובים של התחום ותפעלו על פיהם. על מנת לסייע לכם יצרנו עבורכם מדריך שיבהיר
מה מותר ומה אסור בתחום של קידום אתרים. את המדריך תוכלו להדפיס ולקרוא בכל רגע נתון, והוא יהיה לצדכם כדי לסייע לכם להשיג תוצאות.

קידום אתרים – מותר (ואפילו מומלץ):
אלה הן המשימות שכל מקדם צריך לעשות:
  • בנייה נכונה של דפי האתר– על מנת לקדם אתרי אינטרנט ברשימת תוצאות החיפוש, צריך לדאוג לבנות אותם בצורה היררכית מסוימת            שנחשבת לנכונה עבור הגולשים. העמודים העיקריים באתר צריכים להיות במרחק של לחיצה אחת מעמוד הבית, ושאר העמודים צריכים                   להיות רחוקים יותר – על פי חשיבותם. ניתן לראות כאן כיצד יוצרים היררכיה נכונה.
 
  • אופטימזיציה של תוכן האתר– חשוב מאוד לדאוג שהתוכן הכתוב באתר ישרת את המטרה שלכם – קידום אתרים. יש לדאוג שכל עמוד                   יקדם ביטוי מפתח אחד, שהתוכן ייכתב בצורה רהוטה וזורמת ושהקישורים ומילות המפתח ימוקמו בצורה נכונה (מילות מפתח – בכותרת              הראשית והמשנית, בגוף הטקסט ובפסקה הסוגרת; קישורים – שהראשון בהם יופיע כמה שיותר קרוב לתחילת העמוד). כלל הזהב לגבי                כתיבת התוכן אומר כך: כתבו לאנשים ולא למנועים, וכך תשיגו את התוצאות הטובות ביותר.
 
  • יצירת קישורים נכנסים לאתר– גוגל ושאר מנועי החיפוש שמים דגש חזק על קישורים שנכנסים לאתר שלכם. זאת משום שקישורים אלה                 מעידים על כך שהאתר שלכם מוכר וידוע וגורמים לו להיתפס כאתר טוב שמציג לגולשים מידע אמין ורלוונטי. אבל, על מנת שזה אכן יקרה,                חשוב שאת הקישורים תביאו מאתרים חזקים ופופולריים, שמופיעים בעצמם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. אחרי הכול, אם תביאו                את הכניסות מפורומים ומאתרים נידחים שאיש לא שמע עליהם, זה יכול לגרום לא רק לכך שהאתר לא יתקדם ברשימת התוצאות, אלא גם                לכך שהוא דווקא יידחק אחורנית במיקומים.
 
  • פרסום האתר ברשתות חברתיות– מנוע החיפוש גוגל עוקב באופן שוטף אחר הפעילות באתר שלכם, ומחשיב מאוד תנועה שמגיעה מאתרי              מדיה חברתית שונים, ובעיקר את זו שמגיעה דרך גוגל פלוס שברשות החברה שייסדה אותו עצמו. לכן, חשוב מאוד שתפרסמו את האתר שלכם ברשתות השונות וכמובן גם בגוגל פלוס, כי בדרך זו תוכלו גם להשיג עוד לקוחות וגם לקבל ניקוד נוסף על הפופולריות של האתר.
קידום אתרים – אסור
אם אתם באמת רוצים לקדם את האתר, אלה הפעולות שמהן מומלץ שתימנעו:
  • שימוש מופרז במילות מפתח– נכון, אתם רוצים לקדם את האתר, ונכון – חשוב להשתמש במילות מפתח נכונות לשם כך, אולם שימוש מופרז            בהן עלול לגרום לכך שהאתר יידחק אחורה ברשימת התוצאות משום שגוגל יראה בכך קידום מופרז ומכוון. לכן, הזכירו את ביטויי המפתח בטקסט מספר פעמים, אולם שימו לב שאתם לא מגזימים. הטיפ הטוב ביותר שנוכל לתת לכם בהקשר זה, הוא פשוט לכתוב כמו שהייתם רוצים    לקרוא בעצמכם.
 
  • קידום אתרים שחור– כתיבת מילות מפתח בצבע זהה לזה של רקע האתר, יצירת כמות גדולה של קישורים נכנסים לאתר מאתרים לא איכותיים או מחות קישורים, שימוש בתוכנות אוטומטיות ליצירת תוכן ושיטות נוספות שמטרתן היחידה היא קידום אתרים ולא טובתו של הגולש – כל אלה שיטות שאולי יקרצו לכם בדרך, אולם אם אתם מקדמים הוגנים שרואים לנגד עיניכם את הגולש ואת הלקוח שלכם – רצוי מאוד שלא תשתמשו בהן. נכון, השימוש בשיטות השחורות הללו יכול לפעמים להביא לקידום מהיר יותר של האתר, אולם הוא גם יגרום לכם לחיות בפחד מתמיד שגוגל יעלה על הדרכים האסורות וידחק את האתר לסוף רשימת התוצאות או אפילו יוציא אותו כליל מאינדקס האתרים.
 
  • כתיבת "בלה-בלה"–מאוד לא מומלץ לכתוב תכנים לאתר שאין בהם כל ערך מוסף לגולש ושנכתבים רק כדי לאזכר את מילות המפתח                  ולקדם את האתר. ברגע שגוגל יזהה שהאתר שלכם מכיל תכנים שנועדו רק לצורכי קידום ולא נותנים שום דבר לגולש (מלבד עוגמת נפש) –              הוא ידחק אותו לסוף הרשימה או יסיר אותו לגמרי מתוצאות החיפוש.
 
  • העתקת תכנים– העתקה של תכנים שכתבו המתחרים שלכם אכן יכולה להיראות כמו הפתרון הקל ביותר להעשרת התוכן באתר שלכם,                  אבל זאת דרך מאוד מסוכנת שעלולה לעלות לכם ביוקר. גוגל (כמו גם שאר מנועי החיפוש), יודע לאתר תכנים כפולים ויכול לדעת גם מי                העתיק ממי, כך שאם תעתיקו יכול מאוד להיות שהאתר שלכם ימצא את עצמו מחוץ לרשימת התוצאות. לכן, הקפידו לפרסם באתר שלכם                  רק תכנים מקוריים ואם בכל זאת תרצו לשתף טקסט מאתר אחר – אל תשכחו לציין זאת ולקשר לאתר המקור.
החיפזון מהשטן
מדריך זה נכתב על מנת לסייע לכם לבצע קידום אתרים נכון. אם תבחרו לנהוג על פיו, סביר מאוד להניח שתראו פרי לעמלכם, ושהאתר שלכם                    יתקדם יפה. נכון, זה לא יקרה ביום אחד, וסביר להניח שגם לא תוך חודש, אבל אם תהיו סבלניים, יש סיכוי טוב שכבר אחרי שלושה חודשים תתחילו            לראות תוצאות. מכיוון שמדובר בעבודה לכל דבר שדורשת לא מעט זמן, תוכלו תמיד להעביר את השרביט לחברת קידום אתרים. אם תבחרו בחברה              שיש לה ניסיון מוכח והצלחות בשטח – סביר שההשקעה שלכם לא רק תשתלם, אלא גם תחזיר את עצמה. בהצלחה!
מאמר זה נכתב ע"י אורי גולן, הבעלים של בלוג קידום אתרים SEORI