איך לבחור שם דומיין

איך לבחור שם דומיין

     

איך לבחור שם דומיין נכון ומתאים לאתר שלכם?

אחד השלבים החשובים בתהליך הקמת אתר אינטרנט / מיזם חדש באינטרנט הינו בחירת שם דומיין.
בכתבה זו נדבר על איך לבחור שם דומיין נכון עבור הפרויקט/ אתר אינטרנט
שלכם על מנת להפיק ממנו את מרבית התועלת להצלחתו של הפרויקט כולו.

 


אנו מציעים לפניכם 7 עצות שימושיות אודות בחירה נכונה של שם דומיין עבור האתר שלכם.

כל חברה חדשה מתחילה בשם. זהו אולי אחד השלבים הראשונים של כל חברה, אחרת איך תרשמו את החברה / עסק שלכם?
גם חברות ענקיות כמו Microsoft, Google, Apple ורבים אחרים עמדו בזמנו בפני אותה השאלה: "איזה שם לתת לחברה?".

    1.  אם אתם כבר בעלי חברה עם שם ורק עכשיו החלטתם לתת לה ביטוי גם באינטרנט, הגיוני שתחפשו שם דומיין שיהיה תואם 
         לשם של החברה. השם גם יכול להיות קשור לסוג השירות או המוצר שהחברה שלכם מציעה.


    2.   מילה גנרית או סמל מסחרי (Brand) ?
         נכון להיום, קשה למצוא דומיינים פנויים שהינם מילות גנריות כמו למשל flower, job, design או מילים בעברית באותיות 
         באנגלית כמו prahim, avoda, itzuv . פעם, כשמנועי חיפוש היו עוד בחיתולים והשתמשו בעיקר באינדקסים  הייתה לזה חשיבות
         רבה יותר כי אם מישהו חיפש חנות פרחים דבר ראשון ניסה לכתוב את המילה ישירות  בשורת הכתובת בדפדפן.
         היום עם כל המנועי חיפוש ו- google בעיקר זה כבר לא קריטי ולשמות Brand יש יתרונות רבים אחרים. אלו שמות ייחודיים, 
         מעניינים ונחרטים בזיכרון. ישנם מקרים שבהם שם מותג של יצרן מסוים הפך לשם גנרי, שבו מכונים בציבור גם מותגים מקבילים
         המיוצרים ע"י חברות מתחרות. 
         דוגמאות בולטות לכך הן ג'יפ - מותג של חברת קרייזלר, פלאפון, Kodak.
 
         על שמות מותג קל מאוד להגן מבחינה משפטית בזמן ששמות גנריות אינם יכולים לשמש כסמל מסחרי והינם נחלת הציבור וכלל 
         היצרנים העוסקים בתחום.מקרים יוצאי מין הכלל הינם מקרים כשהשם הגנרי לא קשור כלל לתחום העיסוק של החברה. 
         דוגמה מצוינת לכך - Apple.

         אם בכל זאת החלטתם על שם דומיין גנרי שקשור לתחום עיסוק שלכם אך לא מצליחים למצוא שם פנוי ניתן לחשוב על אפשרויות 
         עם הוספת מילה כמו my, best, in, il או כל מילה אחרת וכך ליצור שם מעניין, קל ובעל משמעות. 
         הנה כמה דוגמאות מוכרות: Hotmail, Facebook, Youtube.
         במקרים כאלו תוודאו כי השם בעל משמעות מובן ומעביר מסר חיובי.

    3.  השם צריך להיות קצר וקל לכתיבה. קחו בחשבון שלא כולם בקיאים באנגלית ועלולים להתבלבל בכתיבת  
         הכתובת בשורת הדפדפן. גם אם מדובר בשם של החברה שכבר קיימת תמיד ניתן לחשוב על קיצור או ראשי תיבות וכך
         לשמור על הקשר בין שם החברה לשם הדומין.

    4.  תמנעו מלכלול בתוך השם את השם הפרטי שלכם או של בן זוג, ילדים וכו'. 
         השם צריך להיות ייחודי או קשור ישירות לתחום העיסוק שלכם או מוצר או שירות שאתם מציעים ולא על שם הבעל ,האישה וכו'...
         לא כולם אוהבים את זה ויש גם לחשוב על כך שאם עבורכם השם הזה קשור לאדם שאתם אוהבים אצל מישהו אחר זה יכול    
         להתקשר לדברים פחות נעימים וליצור נגטיביות כבר על ההתחלה רק בגלל השם.

    5.  אל תשתמשו בסיומות פחות נפוצות (biz, info...) , סיומות לא קשורות לתחום 
         העיסוק שלכם (net, org...) וסיומות של מדינות אחרות רק משום שהדומיין שרציתם תפוס ע"י מישהו אחר
         בסיומת co.il או com או כל סיומת אחרת שרציתם. זה רק יכול לבלבל את הגולש ובסופו של דבר תפנו את הגולשים שלכם
         לאתרים של המתחרים.

    6.  אל תבחרו בשמות שיש להם גרסאות רבות לכתיבה, למשל Y או I , K או C וכו' , זה עלול לבלבל את הגולש בהזנת הכתובת
         שלכם לשורת הדפדפן. אם בכל זאת חשבתם על שם מסוים שמהווה משמעות לתחום העיסוק שלכם מומלץ לרכוש כמה דומיינים   
         בוואריאציות אפשריות של הרישום כדי למנוע בעתיד מתחרים שינצלו את המוניטין שלכם וירשמו שם דומה שיבלבל חלק
         מהגולשים שיחפשו אתכם ויגיעו אליהם. 
         מאותה סיבה בדיוק אם חשבתם על שם ייחודי עם סיומת co.il תרשמו אותו גם בסיומת com . 
         זה ימנע בעתיד בלבול אצל הגולשים והגעתם לאתר של מישהו אחר וכן יכול לשמש אתכם לאתר בשפה האנגלית. 


    7.  תבדקו מה משמעות השם בשפות אחרות. כמובן לא תוכלו לבדוק בכל השפות אך רצוי בכל זאת לבדוק בכמה שפות מובילות 
         כדי לא לתת לחברה שם עם משמעות נגטיבית בשפה שרבים מקהל יעד הפוטנציאלי שלכם דוברים.

הנה דוגמאות של כמה חברות מובילות בעולם ומקור השם שלהם:

Adobe - ניתן על שם של נהר שזרם מאחורי ביתו של מייסד החברה Jon Warnock

Cisco - קיצור של San Francisco

Subaru - על שם של צביר כוכבים שגם מופיע בלוגו שלהם

Google - מהמילה googol - מספר 1 עם 100 אפסים.

Apple - הפרי האהוב של מייסד החברה Steve Jobs . מאז כמעט אין פרי שלא השתמשו בו בתור שם של חברה כלשהי...


לחיפוש ורישום דומיין